Skitur Tignes / Val d´Isere - uge 11 (11.-18. marts 2023) i samarbejde med Aalborg Seniorsport.

Lørdag d. 11. marts 2023 kl. 09:00 til lørdag d. 18. marts 2023 kl. 16:00

Torsdag d. 9. marts 2023 kl. 00:00

Pendlerpladsen, Universitetsboulevarden (E45, afkørsel 26) Pendlerpladsen, Universitetsboulevarden (E45, afkørsel 26)

Aalborg Skiklub og Aalborg Seniorsport

Skitur til Tignes i uge 11   -   fra 11. til 18. marts 2023.

* Stor snesikkerhed
         * 300 km. sammenhængende pister i alle sværhedsgrader.
         * grønne - blå - røde og sorte pister.
         * Skiområdet er det meget anerkendte område Espace Killy.
         * Gletscherskiløb i Tignes og i Val d´Isere
         * Skiløb 1.550 - 3.650 m.
         * Byen ligger i 2.100 m.
         * 200 m til lift - 150 m til piste.
         * 8 dage på ski - halvpension.
         * Store seniorrabatter - se under beskrivelse

Tjek pistekortet og området via linket her:  https://www.skisport.dk/frankrig/tignes/pistekort/

På  grund af tidspunktet er snesikkerhed vægtet højt,ligesom pistekilometer og sammenhængende område uden brug af skibus.

Hotellet:

Er et hyggeligt hotel i traditionel alpestil alá Østrig. Beliggende midt i byen, 100 m. fra              centrum, og 50 m. fra indkøb. Der er indendørs opvarmet swimmingpool og sauna.
tjek det ud via dette link:

Skiområdet:

Taler for sig selv. Det er blandt de højest rangerede i Europa, og du behøver ikke at være nervøs for om sneen holder til trods for, at vi er i start/midt marts. Lavest skiløb svarer til de højdemeter man har på toppen af de østrigske skisportsteder. Og så gør det jo heller ikke noget, at vi kan forvente et forårsvenligt vejr og længere dage med lys og sol samtidig med at pisterne bevarer den frostfaste overflade. Men tjek linket ovenfor med pistekort og i øvrigt læse om det på www.skisport.dk - eller tjek denne  Youtube video ud:

https://www.youtube.com/watch? v=YVfxiHPOnIw&t=24s

Afrejse:        Med bus fra Aalborg - fredag morgen den 10. marts. januar 2023.

Hjemkomst: Med bus ankomst Aalborg søndag den 19. marts 2023, eftermiddag

Pris: Prisen indeholder bustransport tur/retur, inkl. ophold med halvpension samt liftkort                   i  8 dage til hele området Espace Killy.

Bus i dobbeltvær.(2 pers.) pr. pers.      (Voksen under 65 år)                           kr. 9.195

Bus i dobbeltvær.(2 pers.) pr. pers.     (Senior 65+)                                          kr. 8.745

Bus i dobbeltvær.(2 pers.) pr. pers.      (Senior 75+)                                         kr. 6.915

Skileje via Skilink: (afregnes ved slutbetaling af turen)
Guldpakke (ski og støvler)   8 dg - kr. 1.120 - 6 dg. - kr. 845
Guldpakke (kun ski)             8 dg - kr.    850 - 6 dg. - kr. 700

Morgenmad ved ankomst lørdag morgen (kun busrejsende)   ca. 15 Eur.
WIFI: mod betaling direkte til hotellet.
morgenmad og WIFI afregnes direkte til hotellet.

Enkeltsengstillæg:
(booking skal dog efterfølgende godkendes af hotellet).                                          Kr. 1.700

Forsikring: Det anbefales at der tegnes rejseforsikring med hjemtransport ved sygdom og afbestillingsforsikring ved eget forsikringsselskab. Aalborg Skiklub påtager sig ikke noget ansvar ved manglende forsikring.

Tilmelding:  Senest den 5.1.2023. Depositum, kr. 1.700 betales ved tilmelding via NemTilmeld. Restbeløbet betales senest 5.1.2023. opkrævning sendes til dig via mail.

Medlemskab af Aalborg Skiklub eller Aalborg Seniorsport kræves for at deltage i turen.
Teknisk arrangør er: Skilink A/S. CVR nr. 28680007.  Rejsegarantifonden nr. 3347.

Rejsebetingelserne:

Ved afbestilling mere end 60 dage før afrejse er afbestillingsgebyret det indbetalte depositum samt eventuel afbestillingsforsikring.
Ved afbestilling mellem 60 og 15 (begge inkl) dage før afrejse er afbestillingsgebyret 50 % af rejsens totale pris, dog minimum det indbetalte depositum samt eventuel afbestillingsforsikring.
Ved afbestilling senere 15 dage før afrejse er afbestillingsgebyret 100% af rejsens totale pris.

Evt. refusion af beløbet kan i så fald kun ske hvis din rejseforsikring dækker din afbestilling.

SÅDAN ER DU STILLET VED AFLYSNING OG SPEC. OMKRING COVID-19:

Udenrigsministeriet har ændret deres rejsevejledninger for Frankrig til 'Grøn", hvilket betyder at man gerne må rejse. Skulle Tignes blive 'ORANGE eller RØDT"' og Udenrigsministeriet dermed fraråder rejser til destinationen 7 dage før afrejsetidspunktet, vil det fulde beløb for rejsen blive tilbagebetalt.
Dette gælder altså hvis turen helt aflyses, og ikke ved evt. egen aflysning.

Desuden er Skilink A/S en del af den danske rejsegarantifond, så firmaets gæster er bedst muligt sikret. Der er derfor ikke med baggrund i Corona nogen forøget økonomisk risiko ved at tilmelde sig turen.
Inden afrejse bør du tjekke vilkår for evt. restriktioner der gælder under opholdet i Frankrig.  Tjek via dette link:

Spørgsmål:    Spørgsmål rettes til Carsten Jespersen på mail. cajes@privat.dk

Det skal yderligere bemærkes, at deltager skal have et gyldigt pas med min. 6 mdr. gyldighed v/rejsens afslutning. Så god idé allerede nu at tjekke sit pas. På tilmeldingen skal du skrive det fulde navn, der fremgår af passet.

Turen gennemføres ved min. 20 deltagere i alt. Intet krav om min. deltagere på bus, men for flydeltagere, skal der min. være 7 deltagere der tilmelder sig fly.  - og der er max. 20 sengepladser ialt.
……………………………………………………………………………………………………………………………………..
Tilmelding til Tignes - uge 11.2023 -  Frankrig via NemTilmeld.

På klubbens facebookside  - Aalborg Skiklub – eller  www.aalborg-skiklub.dk  for tilmelding.
Klik på linket til NemTilmeld, og følg vejledningen for tilmelding og betaling af depositum.

Aalborg Skiklub
aalborgskiklub@gmail.com