Vasaloppet 2020 - klubtur endelig tilmelding

Torsdag d. 27. februar 2020 kl. 06:30 til mandag d. 2. marts 2020 kl. 21:00

Mandag d. 30. december 2019 kl. 23:55

Vasaloppsstarten i Berga By, Sälenvägen, 780 67 Sälen, Sweden Vasaloppsstarten i Berga By
Sälenvägen
780 67 Sälen
Sweden

Vasaloppet 2020 - klubtur endelig tilmelding

Her kan du købe depositum og tilkendegive kørselsesbehov eller stille sæder i din bil til rådighed.

Turen er for klubbens medlemmer der deltager i Vasaloppet søndag den 1. marts 2020. Logistik er en stor del af Vasaloppet – med på turen er erfarne løbere, som hjælper førstegangsdeltagere.

Koncept: kør-selv-tur og vi fylder bilerne op og deles om transportomkostninger.

Overnatning: Vi bor ca. 7 km fra startområdet i en luksushytte til 10 personer. Fem soverum med hver 2 senge, indendørsjacuzzi, wi-fi, sauna, musikanlæg, tv, espressomaskine, mineralvandmaskine osv. Vi kan træne og teste sneforhold, smøring og udstyr i fællesskab på de gode langrendsløjper, der er oplyste hver aften til kl. 22:00.

NYT: vi har hytten fra torsdag til mandag morgen den 2. marts - dvs. du sover i samme seng fire nætter i træk. Ingen stress med at pakke det hele sammen søndag morgen. Vi er hurtigere hjemme i hytten på løbsdagen og dermed bliver det hele lidt hyggeligere.
BONUS: til søndag aften forbereder Marianne en lækker burger med en kold øl eller et glas rødvin. Burgermenu er inkluderet i prisen!

Smøring af ski: du kan smøre selv (gratis) eller du kan betale dig fra det dagen før løbet. Der er mange firmaer som tilbyder smøring i prislejet 800-1200 SEK. Professionelt smurte ski kan højne glæden (eller reducere stress). Du kan fx få smurt ski hos Jan Ottoson (sidste løber der vandt Vasaloppet på ski han selv havde smurt - book på hans hjemmeside)

Afrejse: Aalborg torsdag den 27. februar 2020, ca. kl. 06:30. Vi sejler med færge fra Frederikshavn til Göteborg (afgang kl. 08:00)

Hjemkomst: til Aalborg mandag den 2. marts 2020 ca. kl. 20:30 via færge fra Göteborg-Frederikshavn.

Alternativ rejseform: hvis du selv kommer til Sälen på anden vis, så henter vi dig ved bussen.

Pris: Ophold i en fælles luksushytte – kr. 2.500,- pr. person. Baseret på 10 gæster i hytten - bliver vi færre end 10 personer, så bliver det et helt andet arrangement. Alle betaler samme pris uanset hvor mange nætter man sover i hytten. Ved tilmelding betales det fulde beløb for din plads i hytten.

Priserne indeholder ikke udgifter til mad, benzinudgifter og færgebillet, som afregnes særskilt mellem deltagerne på billigst mulige måde. Prisen indeholder ikke bustransport fra Mora og retur til Sälen efter løbet. Den bookes direkte på Vasaloppets hjemmeside i januar måned.

Spørgsmål: Spørgsmål rettes til Michael Schultz, mobil 2544 6486, kun udenfor almindelig arbejdstid eller på michael.schultz@live.dk

Træning: Vasaloppet er en ret lang tur på ski, så vi anbefaler, at du i sæsonen op til kører 600 kilometer eller mere på rulleski eller sne samt passer din træning med mindst 20 armbøjninger to gange dagligt + løbetræning og cykelture samt styrketræning. I vinterhalvåret skal træningen afvikles også selvom vejret er vådt og koldt - det er også en slags træning.
Klubben og andre klubber under Danmarks Skiforbund arrangerer ture på sne i den tidlige vinter, så du kan få både instruktion og komme i god form.
Har du ikke tid til dette, så vent hellere et år.
Klubben tilbyder træning 5 gange om ugen på hverdage og arrangerer et par rigtig lange ture på rulleski.

Seedningsløb: der er rigtig mange skiløb som tæller som seedningsløb til Vasaloppet - DM langrend 50 km i Kvitåvatn, Ulricehamnsloppet 19/1 og Tranemo Midnight Ski Marathon i uge 8 - begge i Sydsverige for bare at nævne nogle få. Følg med på klubbens hjemmeside og i Facebook-gruppen for at se hvad der tilbydes af ture.

Indkøb: På denne tur har du optimale muligheder for at shoppe nødvendigt langrendstilbehør som vi ikke finder i de jyske sportsbutikker. Der er masser af tilbud og den svenske krone koster kun 69 øre (per september 2019).