Hop til hovedindholdet

Norway

Birken 2025 - jeg er interesseret

Arrangementsbeskrivelse

Vil du løbe Birkebeineren 2025?

Det er 54 kilometer på langrendsski i klassisk teknik. Det er et krævende løb op over fjeldet og med lang nedkørsel mod Lillehammer. Dette er ikke Vasaløbet!

Der løbes med en rygsæk med 3,5 kilo indhold - som du skal have haft på i rigtig mange kilometer forud for løbet.

Du skal være erfaren på langrendsski og have trænet mindst 400 km rulleski/på sne sæsonen forud for løbet. Hvis ikke du kan overkomme det, så vent et år. Ruten går opover i 20 kilometer og har yderligere fire meget lange stigninger, så du skal have god teknik og rigtig god kondition for at gennemføre dette løb. Det er meget vanskeligere end Vasaløbet på 90 km.

På denne tilmeldingsside kan du tilkendegive, at du gerne vil med på en fællesrejse. Endelig tilmelding med de præcise detaljer og betaling kommer senere.

Uanset om du rejser med klubben eller rejser selv, så må du gerne tilmelde dig her så vi har lidt styr på fotografering, resultater osv.

Turen er for medlemmer af klubber under Danmarks Skiforbund, men med prioritet for medlemmer af Aalborg Skiklub. Bliv medlem ved at klikke her -> (nyt vindue).

Få hjælp til at planlægge træningen ved at tilmelde dig Birkens nyhedsbrev på deres hjemmeside.

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >