Alpin træningstur til Kaltenbach, Østrig den 19.-24. jan. 2021 – 4 dage på ski!

Tirsdag d. 19. januar 2021 kl. 14:00 til søndag d. 24. januar 2021 kl. 12:00

Torsdag d. 15. oktober 2020 kl. 23:55

Hotel Post, Dorf-Platz 14, A-6263 Fügen, Austria Hotel Post
Dorf-Platz 14
A-6263 Fügen
Austria

Alpin træningstur til Kaltenbach, Østrig den 19.-24. jan. 2021 – 4 dage på ski!

Noch ein mal! Igen i år snupper vi 4 skønne dage på ski i det fine skiområde Kaltenbach i Zillertal Østrig med ophold på Hotel Post i Fügen. Byen er naboby til Kaltenbach så afstanden til liften i Kaltenbach er få minutters kørsel. Bussen bliver i Østrig og vil daglig transportere os til liften i Kaltenbach.

Hotel_Scol_Zillertal_dorfplatz_14_Fuegen_Haus_aussen-1bearbeitet_web.jpg

Skiområdet: Kaltenbach har et skiområde som spænder over skiløb fra 550 – 2500 meters højde og er et af Østrigs mest snesikre områder. Der er nu 150 km. pister, som byder på udfordringer til både nybegyndere og øvede skiløbere. I 1750 meters højde, hvor hovedliften har sit toppunkt findes et øveområde, så alle kan få glæde af den gode sne i højderne. De rutinerede har også gode udfoldelsesmuligheder i og omkring Kaltenbach. Med liftkortet er det nu også mulighed for at besøge pisterne i Fügen.

Hotellet: Hotel Post har 4 stjerner og ligger centralt i Fügen. Hotellet har en høj standard med en god restaurant, hyggelige værelser med bad og toilet samt TV. Der er et flot wellnessområde med sauna og svømmehal. Vi kan måske være heldige at få nøglen til værelset allerede ved ankomsten onsdag morgen, men ellers stilles der et lokale til rådighed til omklædning. På afrejsedagen skal værelserne forlades om morgenen, men vi kan komme i bad og klæde om efter skiløbet, så vi er friske og velduftende inden afrejsen.

Opholdet er med morgenmadsbuffet og aftenmenu inkl. drikkevarer (øl, vand og vin ad libitum). Forplejningen starter med morgenmad ved ankomsten og slutter med aftensmad lørdag. Se hotellet på www.hotelpostfuegen.at/index.php

Frokost købes på bjerget.

Der er dobbelt- og tresengsværelser. Først til mølle!

Afrejse: Med luksusbus fra Aalborg tirsdag d. 19. januar 2021 kl. 14.00.

Ankomst: Onsdag morgen ankommer vi til Hotel Post. Vi spiser morgenmad og skifter til skitøj. Derefter afgang til pisterne i vores egen bus.

Instruktion: Der tilbydes undervisning hver formiddag i ca. 2,5 time. 3 dage med holdundervisning og en dag med workshop/tema. Undervisningen niveau-inddeles og der er udfordringer for alle. Tilmelding til undervisning skal ske samtidig med tilmelding til turen ellers kan det ikke tilbydes. Ønsker du ikke decideret undervisning, men vil gerne guides lidt rundt i terrænet den første dag, vil der også være mulighed for det. Der tilbydes ikke nybegynderundervisning på denne tur (her henviser vi til familieturen i uge 8).

Liftkort: 4 dages liftkort til Kaltenbach skiområdet.

Hjemrejse: Når skiløbet er afsluttet lørdag eftermiddag, tager vi bad i hotellets wellness-område, spiser en let middag og drikker farvel-øl. Ca. kl. 18.00 kører vi mod Danmark.

Hjemkomst: Søndag d. 24. januar ved middagstid, afhængig af trafikken.

Pris Total: Bustransport i luksusbus, hotelophold med ½ pension onsdag, torsdag, fredag og lørdag, liftkort 4 dage til Kaltenbachområdet og skiundervisning.

Pris :           kr. 4.800

Prisen er lettere forhøjet i år pga krav om medlemskab af Rejsegarantifonden, hvilket vil beskytte os i tilfælde af konkurser, hotellukninger pga Covid-19 mm. Af samme grund står Snowtravel ApS, der har reg. nr. 3292 i Rejsegarantifonden som teknisk arrangør af turen.

Turen gennemføres ved minimum 40 deltagere.

Webpage:
www.skioptimal.com

Spørgsmål rettes til Tine Riis på 24291020 efter kl. 17.00, eller på mail: tineriis@mail.dk

HUSK AT MEDBRINGE DET BLÅ SYGESIKRINGSKORT OG AT TEGNE EN PRIVAT REJSEFORSIKRING MED HJEMSTRANSPORTDÆKNING.
BESTIL BLÅT SYGESIKRINGSKORT PÅ www.borger.dk