Hop til hovedindholdet

Aalborg - meddeles efter tilmelding Aalborg - meddeles efter tilmelding

Rulleskikursus for begyndere efterår 2019

Arrangementsbeskrivelse

Kurset består af 4 kursusaftener á 60 min, hvor vi gennemgår og træner balanceøvelser både på og uden rulleski samt indøver de klassiske teknikker på rulleski.

Målsætning: efter 4 lektioner kan deltagerne færdes sikkert på rulleski og er i stand til at træne alene og sammen med andre. Dette kursus er et færdighedskursus og vi træner ikke udholdenhed eller hastighed.

Forudsætning: deltagerne skal være vant til at træne regelmæssigt og kunne holde balancen på ét ben.

1.lektion: onsdag d. 28. august. Intro til rulleski, balanceøvelser og bremseteknik

2. lektion: onsdag d. 4. september. Mere bremseteknik, fraspark og dobbelt stavtag

3. lektion: onsdag d. 11. september. Diagonalgang, nedkørsel og bremseøvelser.

4. lektion: onsdag d. 18. september. Vi kører en lille tur i området, hvor alle de klassiske stilarter inkluderes.

Alle dage er klokken 18-19. Vi mødes i Foreningshuset på Ny Kærvej 2A, Aalborg - det er den store p-plads bagved UCN.

Deltagelse i “Kursus for begyndere” er åbent for alle den første aften. Ønsker du, at fortsætte de næste gange skal du melde dig ind i klubben.

Vi har rulleskiudstyr til udlån for begyndere, så du møder bare op.

Medbring selv beskyttelsesudstyr som cykelhjelm, knæbeskyttere og lette handsker. Tag også løbesko samt en tynd og en tyk sok med.

Ski, støvler og stave kan lånes til alle 4 aftener.

Vi glæder os til at se dig!

Anne Stobbe & Carsten Helmuth Pedersen (instruktører)

PS: bliv medlem af skiklubben lige her

PS: en god balanceøvelse er, at stå på ét ben mens du børster tænder :-)

Samlet antal tilmeldte: 9